Motul High-Torque DCTF is een 100% synthetische olie ontworpen voor versnellingsbakken met dubbele koppeling (DCT). Het is een hoogwaardige "natte" DCT-vloeistof. Het kan worden gebruikt in racevoertuigen, getunede voertuigen en krachtige sportwagens die zijn uitgerust met een hoogbelaste transmissie met dubbele koppeling (DCT). Het is ook geschikt voor een breed scala aan krachtige voertuigen die zijn uitgerust met natte DCT-versnellingsbakken met dubbele koppeling (Wet DCT). Het wordt met name aanbevolen voor DCT-versnellingsbakken met een hoog koppel en vermogen, geleverd door fabrikanten zoals: ZF, GETRAG, BORG, WARNER, TREMEC of RICARDO. Het wordt ook gebruikt door de meeste sportwagenfabrikanten: AUDI (S-Tronic), BMW (Drivelogic), BUGATTI (Ricardo), FERRARI, FORD, MERCEDES AMG, MITSUBISHI (TC-SST), NISMO, NISSAN (GR6 ), PORSCHE ( PDK).
Deze olie zorgt voor een optimaal wrijvingsgedrag van de koppeling om hoge prestaties te behouden, optimale prestaties van deze geavanceerde transmissies. Het biedt ook transmissiebescherming onder de zwaarste en extreem hoge temperaturen.
Houd er rekening mee dat deze olie niet mag worden gebruikt in conventionele A/T automatische versnellingsbakken, CVT's en DCT-versnellingsbakken van het type droge dubbele koppeling (Dry DCT).
SPECIFICATIES:
Audi (VAG): S-tronic G 052 182 / TL 52 182 / G 052 529 / TL 52 529 / G055 529, BMW : DCTF-1 / DCTF-1+, Bugatti: VW G 052 182 / Pentosin FFL-2, Ferrari: TF DCT-F3, Jaguar: Pentosin FFL-3, McLaren: Pentosin FFL-4, Mercedes Benz: MB 236.25, Mitsubishi: Diamond Queen SSTF-1, Nismo/ Nissan : Nissan originele transmissieolie R35 Special / GT-R R35 , Porsche : Pentosin FFL-2 / G 052 529, Renault : DC4 / BOT 450, VW (VAG): DSG / G 052 182 / TL 52 182 / G 052 529 / TL 52 529 / G 055 529.
Deze olie is Pentosin Castrol BOT 450, Pentosin FFL-2/FFL-3/FFL-4, Shell TF DCT-F3.